Het is nu ma 22 okt 2018, 07:16

Diangelo stel zich voor

Hier kun je jezelf voorstellen. Hoeft niet mag wel, maar het is altijd leuk te weten wie je bent.
Forum Groentje
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2014, 15:49
Hallo Allemaal,

Ik ben Richard(54) en ik woon samen met mijn gezin en vele huisdieren in Amersfoort. Sinds mijn zesde ben ik al aquariaan en heb al vele typen aquaria (zoet en zoutwater) gehad. Ik heb met diversen zoetwatervissen gekweekt, van gup tot discusvis maar vooral vele soorten Tanganyika en malawi-chicliden. Een paar jaar geleden ben ik echter door tijd en ruimte gebrek gestopt met deze hobby en heb ik al mijn aquaria verkocht. Maar ja na een tijdje begon het toch weer te kriebelen en ben ik samen met mijn zoon(18) toch weer begonnen. Ondertussen heeft ook mijn dochter(24) een aquarium Mijn zoon heeft gekozen voor Zuid-Amerikaans biothoop in zijn rio 240, mijn dochter heeft daarin tegen allerlei Aziaten in haar rio 180.

Zelf bezit ik een rio 300, hierin zwemmen 6 halfwas Pterophyllum eimekei in rond en een schooltje Hemigrammus bleheri (19 stuks) dit schooltje zal nog uitgebreid worden tot een stuk of 30. voor de rest zit er nog een aantal Ik ben nog steeds in het bezit van een rio 300 alleen is de bezetting sinds kort gewijzigd. Er zwemt nu een groepje (7stuks) jonge Pterophyllum eimekei in rond en een schooltje Hemigrammus bleheri (10 stuk) dit schooltje zal nog uitgebreid worden tot een stuk of 25-30. voor de rest zit er nog een 9 Nannostomus beckfordi in en 15 corydoras, maar helaas gaat dit niet om een soort, maar om vijf verschillende soorten, dit omdat mijn huisgenoten hun corydoras bij mij parkeerde om ze niet meer op te halen. Zelf had ik alleen 6 Adolfois, maar nu bezit ik 1 hasbrosus, 4 panda's, 2 schwartzi's en 2 trilineatus. Op den duur is het wel de bedoeling om nog maar een soort te hebben. De L-nummers heb ik al vaker gehad, maar op de L-144 na heb ik nooit met de andere gekweekt en had ik ze meer omdat ik ze gewoon erg mooi vond, nou ja,vind eigenlijk.

Sinds vorige week echter bezit ik een jonge groep L-066(8 stuks) en nog zeer jonge groep L-144, mijn dochter heeft de L-144 red.
Verder bezit ik twee Rineloricaria parva sp.red L-010A, maar dit zijn twee vrouwtjes dus daar zoek ik al een tijdje een man bij.

Ik heb mij hier aangemeld, omdat ik op de L-144 na dan, totaal geen kweek ervaring met L-nummers heb. Ik hoop dus hier veel te kunnen leren over het kweken van L-nummers.

Nou dat was het wel zo'n beetje :)

Groetjes, Richard
Afbeelding
Beheerder
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2014, 11:06
Hoi Richard, welkom op het forum.

Ik kweek zelf ook de L66. Hoe is jouw groep opgebouwd?
Groet, John Houthuyzen
Forum Groentje
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2014, 14:56
Het zijn nog jonge vissen(5- 7 cm), maar als het goed is bestaat hij uit 3 mannen en 5 vrouwen.
Vraag mij alleen af welke maar leghol ik voor ze moet aanschaffen en hoeveel. En wat ik zou moeten aanpassen in mijn bak, die behoorlijk vol beplant is.
Beheerder
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2014, 16:35
welkom op het forum :wave:
groetjes marco:

Dieren kunnen niet praten; als ze zeggen dat ze dat wel kunnen, dan liegen ze
Beheerder
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2014, 21:26
Plaats eens een foto van de bak
Groet, John Houthuyzen
Forum Groentje
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 23:13
zomaar wat kiekjes van de bak.