Het is nu ma 22 okt 2018, 06:40

Even voorstellen!

Hier kun je jezelf voorstellen. Hoeft niet mag wel, maar het is altijd leuk te weten wie je bent.
Forum Groentje
BerichtGeplaatst: do 15 jan 2015, 22:48
Hallo,!
Ik ben Melissa, 18 jaar en woon samen met mijn vriend in Schiedam (Nabij Rotterdam)
Thuis altijd aquariums gehad, en na een grote verhuizing vorig jaar nu helemaal op mijn plek, nu ontbraken de aquariums nog, dus sinds een tijdje staat er een 60cm bakje. Na nog geen week kwam ik erachter dat ik als echt aquarium liefhebber geen genoegen neem met een 'klein' bakje. Dus aankomend weekend weer een 120cm aquarium halen, plekje in de woonkamer is al gemaakt :P

Aankomend weekend een mooi L226 koppeltje ophalen, en misschien ook een mooie L201 kweekgroep, 7 volwassen exemplaren 5 wildvang,2f1. (Iemand enig idee wat een mooi prijsje is voor zo'n groep? )

Voor de rest hebben we nog 2 lieve kittens (Marie en Toulouse) en 6 hamsters.
Hopelijk kan ik hier mijn verdere vragen kwijt over het (kweken/houden) van L-nummers :)
Foto's van mijn aquariums volgen snel!

Groetjes!
Beheerder
BerichtGeplaatst: do 15 jan 2015, 23:10
Hoi, welkom op het forum.

Groter aquarium is altijd beter/mooier. Maar ga je zowel aquarium en vissen dit weekend halen?

L226 is een mooi soortje en de L201 ook. Wat is de vraagprijs voor de groep?
Groet, John Houthuyzen

Forum Beginner
BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2015, 13:32
ook ik zou wat oppassen met de timing..
een aqua kan best toch een goede 3 weken draaien voor je er vissen in zet.. en dan zou ik nog stilaan beginnen met het bestand op te bouwen..
L nummers zijn stevige vervuilers, ter indicatie: ik heb altijd een Zam bak gehad met apistos ed.. ik had een standaard filter en die deed meer dan voldoende zen werk..
Nu zitten er enkel L nummers in en ik heb er een tweede filter bij moeten zetten.. De filtercapaciteit is dus verdubbeld en ik kom nu net toe.. met de nodige verversingen dan nog...
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je bacterien in je filter dus echt goed moeten zijn om de vervuiling te baas te kunnen.. en dus een nieuwe filter onmiddellijk zwaar belasten zou ik dus niet doen..
De eerste drie weken zowiezo geen vissen omdat de nitrietpiek eerst nog moet komen..

waarschijnlijk weet je dit al aangezien je al ervaring hebt, maar ik zou niet willen dat je door eenverkeerde start je zin al onmiddellijk kwijt bent..
Kweekgroepen:
4x L260 (wildv + 2 bloedlijnen F1)
6x L401 (wildv versch bloedlijnen)
6x l134 (wildv versch lijnen + F1)
Forum Groentje
BerichtGeplaatst: za 17 jan 2015, 09:59
Hoi,

Nee de vissen worden absoluut niet dit weekend opgehaald, fijn dat jullie dit nog even vertellen maar dit wist ik inderdaad al. Ik heb op dit moment 2 Aquariums van 60cm (1 draait nu 4 dagen in, en de ander 2 weken)
Dus misschien dat ik dit groepje over 2 weken op ga halen, mits we het over de prijs eens raken.
Vanavond word ook mijn 120cm bak gezorgd! Kan niet wachten!

Er word 225 euro voor dit groepje gevraagd maar hij wilt nog zakken naar 200 en dan zou ik eventueel de jongen er bij mogen hebben..

Edit: Aankomend weekend (Word dus met het volgend weekend bedoeld) word inderdaad wel het koppeltje L226 gehaald. Dan is de ene bak minimaal 3 weken ingedraaid.

Forum Beginner
BerichtGeplaatst: za 17 jan 2015, 10:43
Zeker geen slechte prijs hoor..
Kweekgroepen:
4x L260 (wildv + 2 bloedlijnen F1)
6x L401 (wildv versch bloedlijnen)
6x l134 (wildv versch lijnen + F1)

Keer terug naar Stel je even voor